Strelička & Partners
  • About
  • Practice Areas
  • Team
  • News
  • Contact
CZ

Nejvyšší soud k neplatnosti dohody o ceně v rozsahu přesahujícím cenu obvyklou v rámci VZMR

Ve svém rozsudku ze dne 28. 1. 2016, sp. zn. 23 Cdo 459/2014, se Nejvyšší soud zabýval otázkou, zda se v případě veřejné zakázky malého rozsahu (VZMR) zadávané na základě výjimky tzv. mimo režim ZVZ uplatní pravidlo uvedené v § 12 odst. 4 zákona č. 219/2000 Sb., podle kterého lze při úplatném nabývání majetku sjednat cenu pouze do výše rovnající se ocenění tohoto majetku podle zvláštního právního předpisu. Posouzení této otázky má totiž zásadní význam pro závěr o (ne)platnosti ceny sjednané v rámci zadávání VZMR v rozsahu rozdílu, o který sjednaná cena překročila přípustnou výši (cenu obvyklou).

More information

Nové nařízení EU o ochraně osobních údajů

Dne 25. 5. 2018 nabude účinnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 nazvané „Obecné nařízení o ochraně osobních údajů“. Nové nařízení nahradí směrnici č. 95/46/ES, která je v současné době implementována v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. 

More information

Nové prováděcí předpisy k zákonu o zadávání veřejných zakázek

Dne 31. 5. 2016 byly ve Sbírce zákonů uveřejněny prováděcí právní předpisy k nové právní úpravě zadávání veřejných zakázek. Spolu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, tak ke dni 1. 10. 2016 nabývají účinnosti také tyto vyhlášky, jejichž autorem je Ministerstvo pro místní rozvoj:

More information

Zákon o zadávání veřejných zakázek uveřejněn ve Sbírce zákonů

Pod číslem 134 byl dne 29. 4. 2016 ve Sbírce zákonů uveřejněn „Zákon o zadávání veřejných zakázek“. Nová pravidla postupu zadavatelů při zadávání veřejných zakázek a koncesí, povinnosti dodavatelů při zadávání veřejných zakázek a další otázky upravené zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, nabývají účinnosti dne 1. 10. 2016. K tomuto datu zároveň dojde ke zrušení dosavadní právní úpravy zadávání veřejných zakázek a koncesí dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, resp. zákona č. 139/2006 Sb., koncesní zákon, včetně příslušných prováděcích předpisů.

More information

Nejvyšší správní soud k možnosti zastavení správního řízení vedeného ÚOHS pro tzv. zjevnou bezpředmětnost

Ve svém rozsudku ze dne 29. 3. 2016, sp. zn. 5 As 74/2015, se Nejvyšší správní soud zabýval otázkou posouzení možnosti zastavení správního řízení vedeného ÚOHS pro zjevnou bezpředmětnost návrhu podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu.

 

More information

Nejvyšší soud k otázce odpovědnosti zadavatele veřejné zakázky za škodu vzniklou ukončením jednání o uzavření smlouvy

Otázkou občanskoprávní odpovědnosti zadavatele veřejné zakázky za škodu vzniklou ukončením jednání o uzavření smlouvy, resp. zrušením zadávacího řízení, se zabývá rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 27. 1. 2016, sp. zn. 25 Cdo 5233/2014.

More information

Stanovisko OOK NS k některým otázkám zápisů obchodních korporací do obchodního rejstříku

Dne 13. 1. 2016 bylo na zasedání občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu (dále jen „OOK NS“) přijato stanovisko k některým otázkám zápisů obchodních korporací do obchodního rejstříku.

More information

Vystoupení na semináři ICT & Security

Na odborném semináři ICT & Security konaném dne 12. 11. 2015 v Praze vystoupil se svým příspěvkem Robert Kotzian. Ve své přednášce hovořil o bezpečnosti prostředků ICT na pracovišti, zejména ve vztahu k odpovědnosti zaměstnanců.

More information
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2927252321191715

© Strelička & Partners. All rights reserved.

Created by X Production.

Novela zákona o svobodném přístupu k informacím

Dne 10. 9. 2015 nabyla účinnosti novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, vydaná ve Sbírce zákonů pod číslem 222/2015. Novela reaguje na změny evropské legislativy v oblasti opakovaného použití informací veřejného sektoru a přináší změny především technického rázu. 

Novela mimo jiné zavádí tzv. koncept otevřených dat. Při poskytování informací zveřejněním povinný subjekt zveřejní datové soubory obsahující informace v otevřených formátech, tj. ve formátech, které nejsou závislé na konkrétním technickém a programovém vybavení a jsou zpřístupněny veřejnosti bez jakéhokoli omezení znemožňujícího využití těchto informací. Je-li to možné, datové soubory obsahující informace povinný subjekt zveřejní ve strojově čitelném formátu a, za předpokladu, že je to vhodné, s metadaty, která se k nim vztahují. Za metadata jsou pro účely zákona o svobodném přístupu k informacím považována data popisující souvislosti, obsah a strukturu zaznamenaných informací a jejich správu v průběhu času. Od koncepce otevřených dat se očekává nejen zkvalitnění veřejných služeb, ale i intenzívnější a efektivnější využívání informací veřejného sektoru soukromou sférou.

Novela se nedotýká pouze poskytování informací zveřejněním, ale rovněž upravuje některé aspekty poskytování informací na základě žádosti.  Nově například uvádí demonstrativní výčet způsobů, jakými lze informaci na základě žádosti poskytnout. Mezi doposud standardně využívané způsoby zařadila poskytnutí informace formou sdílení dat prostřednictvím rozhraní informačního systému a dále umožnění dálkového přístupu k informaci, která se v průběhu času mění, obnovuje, doplňuje nebo opakovaně vytváří, resp. její pravidelné převádění jiným způsobem.

Cílem těchto změn je zefektivnění poskytování informací veřejného sektoru a podpora jejich opakovaného použití.  

 

Mgr. Kateřina Tandlerová

Zánik odpovědnosti za přestupek Změna profilu zadavatele