Strelička & Partners
  • O nás
  • Specializace
  • Tým
  • Novinky
  • Kontakt
EN

Nejvyšší soud k neplatnosti dohody o ceně v rozsahu přesahujícím cenu obvyklou v rámci VZMR

Ve svém rozsudku ze dne 28. 1. 2016, sp. zn. 23 Cdo 459/2014, se Nejvyšší soud zabýval otázkou, zda se v případě veřejné zakázky malého rozsahu (VZMR) zadávané na základě výjimky tzv. mimo režim ZVZ uplatní pravidlo uvedené v § 12 odst. 4 zákona č. 219/2000 Sb., podle kterého lze při úplatném nabývání majetku sjednat cenu pouze do výše rovnající se ocenění tohoto majetku podle zvláštního právního předpisu. Posouzení této otázky má totiž zásadní význam pro závěr o (ne)platnosti ceny sjednané v rámci zadávání VZMR v rozsahu rozdílu, o který sjednaná cena překročila přípustnou výši (cenu obvyklou).

Více informací

Nové nařízení EU o ochraně osobních údajů

Dne 25. 5. 2018 nabude účinnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 nazvané „Obecné nařízení o ochraně osobních údajů“. Nové nařízení nahradí směrnici č. 95/46/ES, která je v současné době implementována v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. 

Více informací

Nové prováděcí předpisy k zákonu o zadávání veřejných zakázek

Dne 31. 5. 2016 byly ve Sbírce zákonů uveřejněny prováděcí právní předpisy k nové právní úpravě zadávání veřejných zakázek. Spolu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, tak ke dni 1. 10. 2016 nabývají účinnosti také tyto vyhlášky, jejichž autorem je Ministerstvo pro místní rozvoj:

Více informací

Zákon o zadávání veřejných zakázek uveřejněn ve Sbírce zákonů

Pod číslem 134 byl dne 29. 4. 2016 ve Sbírce zákonů uveřejněn „Zákon o zadávání veřejných zakázek“. Nová pravidla postupu zadavatelů při zadávání veřejných zakázek a koncesí, povinnosti dodavatelů při zadávání veřejných zakázek a další otázky upravené zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, nabývají účinnosti dne 1. 10. 2016. K tomuto datu zároveň dojde ke zrušení dosavadní právní úpravy zadávání veřejných zakázek a koncesí dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, resp. zákona č. 139/2006 Sb., koncesní zákon, včetně příslušných prováděcích předpisů.

Více informací

Nejvyšší správní soud k možnosti zastavení správního řízení vedeného ÚOHS pro tzv. zjevnou bezpředmětnost

Ve svém rozsudku ze dne 29. 3. 2016, sp. zn. 5 As 74/2015, se Nejvyšší správní soud zabýval otázkou posouzení možnosti zastavení správního řízení vedeného ÚOHS pro zjevnou bezpředmětnost návrhu podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu.

 

Více informací

Nejvyšší soud k otázce odpovědnosti zadavatele veřejné zakázky za škodu vzniklou ukončením jednání o uzavření smlouvy

Otázkou občanskoprávní odpovědnosti zadavatele veřejné zakázky za škodu vzniklou ukončením jednání o uzavření smlouvy, resp. zrušením zadávacího řízení, se zabývá rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 27. 1. 2016, sp. zn. 25 Cdo 5233/2014.

Více informací

Stanovisko OOK NS k některým otázkám zápisů obchodních korporací do obchodního rejstříku

Dne 13. 1. 2016 bylo na zasedání občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu (dále jen „OOK NS“) přijato stanovisko k některým otázkám zápisů obchodních korporací do obchodního rejstříku.

Více informací

Vystoupení na semináři ICT & Security

Na odborném semináři ICT & Security konaném dne 12. 11. 2015 v Praze vystoupil se svým příspěvkem Robert Kotzian. Ve své přednášce hovořil o bezpečnosti prostředků ICT na pracovišti, zejména ve vztahu k odpovědnosti zaměstnanců.

Více informací
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2927252321191715

© Strelička & Partners. All rights reserved.

Created by X Production.

ÚOOÚ zveřejnil vodítka WP29 k transparentnosti dle GDPR

Dne 13. 2. 2018 zveřejnil Úřad pro ochranu osobních údajů neoficiální překlad dokumentu Pracovní skupiny WP29 k pojmu transparentnost podle Obecného nařízení o ochraně osobních údajů č. 2016/679 (dále jen „GDPR“), který přináší upřesnění povinnosti transparentního zpracování osobních údajů podle GDPR a praktické instrukce pro zpracování osobních údajů:

„Transparentnost má navozovat důvěru občanů vůči postupům, jež na ně mohou mít vliv tím, že jim umožní těmto pochodům porozumět a aby proti nim, v případě nutnosti, mohli vznést námitku. Je rovněž vyjádřením zásady korektnosti při zpracování osobních údajů vyjádřené v článku 8 Listiny základních práv Evropské unie. Do obecného nařízení byla, v doplnění k požadavkům na zákonnost a korektnost zpracování, přidána transparentnost jako základní aspekt těchto zásad.“

V tomto dokumentu nalezneme vodítka ohledně jednotlivých prvků transparentnosti podle GDPR (stručnost, srozumitelnost, snadná přístupnost informace, použití jasných a srozumitelných jazykových prostředků, bezplatnost poskytnutí informace, zvláštní přístup při poskytování informace dětem), pokyny k informacím poskytovaným subjektům údajů ve smyslu čl. 13 a 14 GDPR (kategorie informací, obsah, forma, způsob poskytnutí či lhůta k poskytnutí informací, oznámení „push“ a „pull“), dále informace k nástrojům pro vizualizaci (ikony, certifikační mechanismy, pečetě a známky) či k výjimkám z povinnosti poskytnout informace (prokázaná nemožnost, nepřiměřené úsilí či výrazné ztížení dosažení cílů).

V příloze pak dokument obsahuje informace, které musí být podle čl. 13 a 14 GDPR subjektu údajů poskytnuty, a to vč. druhu požadované informace, odkazu na ustanovení GDPR a komentáře Pracovní skupiny WP29 k požadavku informovat.

 

Mgr. Silvie Průdková

Návrhy nového trestního řádu a civilního řádu soudního jsou otevřeny k připomínkování veřejnosti Zastoupení společnosti statutárním orgánem a prokuristou